Benetton - възможността да бъдеш дързък

Източник на изображение: shop.mdl.bg

Benetton или още познат, като United Colors of Benetton, е световно известен бранд и парфюмерийна марка, която е с ясно изразен и специфичен стил. Характеризира се с минималистичност, изчистеност и комфорт.

Италианската марка Benetton, е основана основана през 1965 година в Тревизо, Италия. Трима братя Гилберто, Лусиано и Карло и тяхната сестра Джулиана, започват бизнес идеята за изработване на пуловери с огромно разнообразие от цветове и модели през 1955 година. 

Предвижвайки се единствено с колелото си, от магазин на магазин, Лусиано, продава дрехите, които сестра му шие. Оттам се ражда страстта за едно така успешно начинание и първи стъпки към началото на семейния бизнес, който в последствие се превръща в глобална марка струваща милиарди.

На по-късен етап и другите двама братя - Карло и Жилберто, се присъединяват и 10 години по-късно отварят първата фабрика. През 1968 година Benetton, отваря първия си магазин в Париж, а през 70-те години бранда е известен по цял свят.

Benetton, дължи успеха си благодарение на иновативния и революционен маркетинг на бранда, който се счита от мнозина за основателя на модерния маркетинг, който всички познаваме днес.

Кампаниите на марката не се страхуват да засягат теми табу, политика и социални теми и борбата за расово равенство. Съчетани с дръзки фотоси, които получават изключително много възмущения и критики и в повечето случаи остават неодобрени.

Интересното при Benetton, е че в повечето им реклами на кампаниите дори не се заснема модела на дрехата. Вместо това, просто семплото лого присъства във всяка снимка и задържа вниманието на купувачите в почти винаги. Този подход определено остава оценен и нарастващите продажби го затвърждават. 

Марката Benetton, е спонсор на множество спортни отбори и събития. Тя спонсорира италианския ръгби отбор ( A.S. Rugby Treviso), през 1979 година. По-късно се съставя ръгби отбор, носещ името на бранда (Benetton Rugby). 

В последствие Benetton,  става спонсор на волейболни и баскетболни отбори и през 1983 година спонсорира и състезателния отбор  във Формула 1 - Tyrrell, а година по-късно подкрепя Алфа Ромео в елитно състезание за коли.

Освен дрехи и аксесоари, Benetton, започва да предлага и парфюми за мъже и жени, дори и за деца, през 1987 година. 

Първият аромат с името Colors de Benetton, е свеж и цитрусов аромат за жени, а година по-късно е лансиран и мъжки парфюм със същото име.

От тогава до днес марката е пуснала на пазара над 80 парфюма, като най-новия аромат е от тази година.

Някой от най-търсените и предпочитани аромати са :

Benetton Cold - охлаждащ и свеж, този парфюм е както за жени, така и за мъже. Подходящ за пролетта и лятото. Този аромат е лансиран през 1997 година, но с нищо не отстъпва на останалите аромати предлагащи се на пазара

Benetton United Dreams Love Yourself - романтичен, нежен и изключително плодов. Създаден специално за млади момичета с авантюристичен дух. Марката пуска този уникален аромат през 2014 година.

Benetton Colors Men Green - както името подсказва, този аромат, наистина има "зелено" ухание. Мъжествен, свеж и събуждащ, този парфюм ще направи всеки мъж по-уверен и неустоим.

Марката работи и си партнира със световно известни  парфюмеристи, някои от които Кристоф Рейно, Александра Косински, Соня Констант, Ален Астори, Анн Котли Еб и други.

Какво кара хората да избират Benetton?

Това са редица фактори, от които уникалността на рекламите им, качествените материи, ярките цветове, които се съчетават така, че да останат в съзнанието на всеки, който ги види. Марката предлага широко разнообразие от дрехи за всички и всякакви възрасти. Въпреки, че в днешно време рекламите на бранда не са толкова екстравагантни и дръзки, той е успял да си създаде слава на висококачествена и луксозна марка.

Правото на избор и възможността да се самоиндефицираш чрез своето облекло е водеща ценност във философията на Лучано Бенетон. 

Не случайно в неговата колекция пролет-лято през 2008 година ключовата дума беше "свобода". Свободата да създадеш свой индивидуален стил, да успееш да игнорираш познатото и да се обличаш според настроението си и да се откроиш успешно от масите. 

Ключората разлика между Benetton и всички останали в този бранш са ярките цветове, които предлага марката. Боядисването на дрехите в последният момент ни води на мисълта, че компанията може да бъде гъвкава и отзивчива, като реагира бързо на промените на търсене.